KUR’AN-I KERİM DERSLERİ
İNTERAKTİF ÖĞRETİM MATERYALİ KULLANIM KILAVUZU
Kur’an-ı Kerim okumayı öğrenmenin ve öğretmenin kendine özgü özel yöntemleri vardır.
Kur’an-ı Kerim’i Arapça’nın fonetiğine uygun olarak öğrenmek ve okumak ancak bu yöntemlerin
iyi bilinip uygulanmasıyla mümkündür. Kur’an öğreniminde okunuş şeklinin görülmesi ya da kulağa
hitap çok önemlidir. Bu nedenle, Kur’an harflerinin mahreçlerinin ve kelimelerinin telaffuzlarının
iyi bir öğreticiden/okuyucudan dikkatli bir şekilde dinlenilmesi ve kavranılması gerekir.
Kullanacağınız bu interaktif öğretim materyali,
Ortaokullar, İmam Hatip Ortaokulları,
Ortaöğretim Kurumları ve İmam Hatip Liselerinde okutulan
her sınıf düzeyindeki bütün
Kur’an-ı Kerim dersleri öğretim programlarına uygun olarak hazırlanmıştır. Her sınıf düzeyinde,
sınıf ortamında ve bireysel çalışmalarda öğretmen ve öğrencilerimizin yararlanması için
tasarlanan Kur’an-ı Kerim dersi interaktif öğretim materyali, gerek örgün eğitimde gerekse yaygın
eğitimde kullanılabilecektir.
Bu interaktif öğretim materyali, Kur’an-ı Kerim’i,
“Fem-i Muhsin” (iyi bir okuyucu) diye vasfedilen
bir öğretmenden dinleyerek, onun okuyuş şeklini kavrayarak, müşâfehe usûlü ile ve telakkî yoluyla ders
alarak öğrenmeye katkıda bulunmak için hazırlanmıştır. Bu materyalden en iyi şekilde yararlanmak için
dinlenilen bölümlerin dikkatli bir şekilde tekrarlanması, okuyan hafızların okuyuşuna uygun bir okumanın
gerçekleştirilmesi gerekir.
Millî Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğü, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü ve
Akser Yayınları ile ortaklaşa olarak okullarımızdaki
Seçmeli Kur’an-ı Kerim dersleri ve imam hatip
ortaokulları / liseleri için her sınıf düzeyine göre ayrı ayrı hazırlanan bu interaktif öğretim materyalinden
yararlanmak için lütfen aşağıdaki bilgileri okuyunuz.
İNTERAKTİF ÖĞRETİM MATERYALİNİN KURULUMU