| 
| 
  Türkiye, tarih eğitiminde çağdaş ve yenilikçi bir standarda ulaşmak için 
  yoğun ve ciddi bir çaba harcamaktadır. Bu bağlamda son yıllarda ilköğretim 
  Sosyal Bilgiler ve Ortaöğretim Tarih dersi programları yenilenmiştir. Avrupa 
  Tarih Eğitimcileri Derneği (EUROCLIO)’nin Tarih Eğitimcileri Birliği ile 
  Türkiye’de yürüttüğü “Avrupa İçin Bir Anahtar: Türkiye’de Tarih Eğitiminde 
  Yenilikçi Metodoloji” projesi Türkiye’de tarih eğitimindeki bu yenileme ve 
  değişim sürecini desteklemeyi amaçlamaktadır. Proje bu amaç doğrultusunda Türk 
  tarih eğitimcilerinin, birikim ve kapasitelerini geliştirerek yenilikçi 
  metodolojiye uygun eğitim materyalleri üretmek hususlarında desteklemiştir. 
  Yapılan proje Türkiye’deki yenilikçi tarih ve vatandaşlık eğitimcileri 
  arasındaki etkileşimi güçlendirerek bu eğitimcileri farklı ülkelerdeki 
  meslektaşları ile buluşturmuştur. Türkiye’de tarih eğitimi uzun yıllar 
  tarihsel becerileri geliştirmeksizin bilgi temelli ve öğretmen merkezli 
  geleneksel öğretme anlayışı ile tek taraflı ve ulusalcı bir anlayışla 
  sürdürülmüştür. Türk toplumunun genç kuşakları geçmişe yönelik kritik soruları 
  sormaksızın aynı anlayışla yetiştirilmiştir. ‘Avrupa İçin Bir Anahtar: 
  Türkiye’de Tarih Eğitiminde Yenilikçi Metodoloji’ projesi, Türkiye’deki eğitim 
  otoriteleri ve yeni kuşak Türk tarih eğitimcilerine yeni Sosyal Bilgiler ve 
  Tarih öğretim programlarının gereklerini yerine getirme konusunda katkı 
  sunmuştur. Yenilikçi metodolojiyi ve Avrupalı tecrübeleri uygulamak 
  Türkiye’deki yeni kuşaklar arasında eleştirel farkındalık, karşılıklı saygı, 
  barış, istikrar ve demokrasi gibi değerler ile eleştirel ve bağımsız düşünce 
  gibi becerilerin daha fazla kullanılmasına yol açarak tarih ve vatandaşlık 
  eğitiminin
 seviyesini çağdaş eğitim standartlarına çıkaracaktır.
 
 Bu 
  etkinlik kitabı, özgün bir işbirliğinin ürünü olup güzel bir ev gibi, bir kaç 
  yıllık özverili bir çalışmanın sonucudur. Bu eserin oluşması için Türkiye’nin 
  farklı şehirlerinden ilköğretim ve ortaöğretimden öğretmenlerin yanı sıra 
  üniversitelerin Tarih Öğretmenliği bölümlerinden akademisyenler, Milli Eğitim 
  Bakanlığı’ndan katılımcılarla toplam 200’ün üzerinde tarih eğitimcisi 2009 
  yılının ilkbaharından 2011’in sonuna kadar birlikte çalışmıştır.
 |  
|  |  |