EĞİTİM
Eğitim, bireyin tüm yaşamını kapsayan ve temel eksenleri okul-öğrenci-öğretmen olan çok bileşenli bir süreçtir. Bu sürecin belirleyicisi olarak insan, kaynağı geliştirmeye hizmet eden okul öğrenci ve öğretmene ait nitelikler, tüm dünyada olduğu gibi ülkemiz için de büyük önem taşır. Ülkemizdeki uygulaya göre göre üç aşamalı bir eğitim sistemi bulunmaktadır.
1-İlköğretim: İlköğretim zorunlu eğitim yaşına ermiş kız-erkek bütün yurttaşlar için geçerlidir ve devlet okullarında parasızdır. Bu eğitim bir anlamda küresel ölçekte ortak özelliklere sahiptir ve
aslında devletlerin vatandaş yetiştirme ihtiyaçlarını karşıladıkları en temel zemindir. Dolayısıyla hitap edilen kitle oldukça geniştir ve doğal olarak ülkemizdeki en yaygın okullaşma oranı, en fazla öğrenci ve öğretmen ilköğretimdedir. Yalnız son yıllarda durum biraz değişmiş, nüfus artış hızındaki yavaşlamaya bağlı olarak, öğrenci sayılarında azalma başlamıştır. Gerçekten de 1998 yılında okula başlayan öğrencilerin 1992 doğumlu oldukları düşünülürse, o yıllardaki nüfus artış hızının ‰16’lar civarında; 2011 yılında okula kayıt olan öğrencilerin 2005 yılında doğdukları
[1] 2 3 4 5