dikkate alınırsa bu yıllardaki nüfus artış hızının da ‰12 civarında gerçekleştiği görülür. Okulların nitelik ve nicelikleri bir anlamda örgün eğitimin yani planlı eğitimin göstergesi olduğundan, okullaşma oranı ülkelerin gelişmişlik düzeyleri açısından önemli bir göstergedir. Türkiye’de 1998-99 eğitim-öğretim yılında 44.525 ilköğretim ve bu rakamın 7’de biri kadar da ortaöğretim okulu bulunmaktadır. 2011-2012 yılında ise 32.108 ilköğretim, 9.672 ortaöğretim okulu bulunmaktadır ki, ilköğretim okulu sayısının iki dönem arasında 12.417 adet azaldığı dikkati
çeker. Bu azalma, 28 Şubat süreci sonrasında başlayan “taşımalı eğitim” uygulaması nedeniyle bazı köy okullarının kapatılması neticesinde gerçekleştiyse de, nüfus artış hızındaki düşme de dikkate alınmalıdır. İlköğretim okullaşma oranının 1998 yılında % 84.74, (1999’da % 89.26); 2011 yılında % 98.41 (2012 yılında % 98.67) olduğu ve okulların sayısı artmadığı halde okullaşma oranının arttığına bakılırsa, belirtilen husus öne çıkmaktadır.
2-Ortaöğretim: Ortaöğretim kurumları bazı özellikleri ile ilköğretimden ayrılırlar. Temel amaçları,
1 [2] 3 4 5