YEN‹ ARKADAfiIM
Sena’ya annesi seslendi: “K›z›m üzerini de€ifltir, seninle d›flar› ç›kaca€›z.”
Sena merakla:
— Nereye gidiyoruz anne? diye sordu.
Annesi:
— Markette üniversiteden s›n›f arkadafl›m Dilek’le karfl›laflt›m. Buraya yeni
tafl›nm›fl, bizi evine davet etti. Ona gidece€iz, dedi. Sena, annesine:
—Dilek teyzenin çocu€u var m›? diye sordu.
Annesi:
— Onun da senin gibi sekiz yafl›nda bir o€lu varm›fl. Ad› Ercan’m›fl. Onla-
ra gidince tan›fl›rs›n.
Sena ve annesi Ercan’a hediye etmek için hat›ra defteri be€endiler.
Dilek teyzenin evine gelince Sena, kap›n›n zilini çald›. Kap›y› Dilek teyze
ile o€lu birlikte açt›lar.
Sena:
— Merhaba ben Sena, diyerek elini uzatt›. Ancak Ercan ona cevap vermek
yerine annesine dönerek parmaklar› ile de€iflik flekiller yapmaya ve sesler ç›kar-
maya bafllad›.
Sena flaflk›n flaflk›n bakakald›. Ercan’›n, kendisi ile konuflmamas›na anlam
veremedi. Dilek teyze:
— Hofl geldiniz, diyerek onlar› içeriye ald›.
Sena:
— Dilek teyze, neden Ercan benimle konuflmuyor? Yoksa beni anlam›yor
mu? diye sordu.
Dilek Teyze:
— Ercan bebekken di€er bebekler gibi seslere tepki vermiyordu. Onu dok-
tora götürdü€ümüzde doktor bize Ercan’›n duymad›€›n› söyledi. Biz de onunla
iletiflim kurmak için parmaklar›m›z› de€iflik flekilde hareket ettirerek konufluyo-
ruz. Buna iflaret dili deniyor. 7 yafl›na geldi€inde kendisi gibi duymada ve ko-
nuflmada zorluk çeken çocuklar›n devam etti€i bir okula bafllad›. Orada okuma
ve yazmay› ö€rendi. fiimdi de yavafl yavafl konuflulanlar› dudak okuyarak anla-
maya çal›fl›yor, dedi.
Sena duyduklar›na çok flafl›rm›flt›. Daha önce Ercan gibi bir arkadafl› hiç ol-
mam›flt›. Getirdi€i hediye hat›ra defterini Ercan’a verdi. Ercan, Sena’dan deftere
hat›ra yazmas›n› istedi. Sena da, “Seninle tan›flt›€›ma memnun oldum. Umar›m
ömür boyu iyi arkadafl oluruz.” yazd›. ‹ki çocuk birbirlerine gülümseyerek bak-
t›lar.
ÖYKÜ
125