ULAŞIM AĞI
Cumhuriyet’in ilanından sonra Türkiye’nin çözümlenmesi gereken problemlerinin başında ulaşım sorunu gelmekteydi. Bu yıllarda uygulanmaya çalışılan ulaşım politikalarının ağırlığı demiryollarındaydı. Demiryolları ile bir ağ oluşturulması amaçlanmış, bunu sağlamak ve yeni demiryolları yapmak için ayrı şirketlere ait demiryolları devletleştirilerek hatlar birbirlerine bağlanmıştır. Bununla birlikte mal ve insan taşınmasında deniz ulaşımının yararları da göz önünde bulundurulmuş ve erken Cumhuriyet döneminde deniz ulaşımının geliştirilmesi
yönünde de önemli çabalar harcanmıştır. Ama II. Dünya Savaşı nedeniyle, yeterli gelişmeler sağlanamamış, liman ve balıkçı barınaklarının yapımı savaş sonrasına kalmıştır. Savaşın bitiminden sonra, Türkiye’nin ulaşım politikalarında büyük bir değişim ortaya çıkmıştır. İktidarın ulaşım politikasındaki farklılıkları ve savaşın hasarlarının azaltılması için verilen yardımlar karayollarının hızla gelişmesini sağlamış, demiryolları ve deniz ulaşımı adeta ihmal edilmiştir. Karayolları, 1950 sonrasında esas ulaşım sistemi olarak kabul edilmiştir.
[1] 2 3 4 5