Karayolları: Cumhuriyet’in ilk yıllarında, dönemin en çağdaş teknolojisi olarak kabul edilen demiryolu yapımı ağırlık kazanmış, ancak bir süre sonra demiryolunun tek başına yeterli olmadığı, sistemin ucundaki ulaşım için karayoluna ihtiyaç olduğu görülmüştür. Bu amaçla, 1929 yılında Nafia Vekaleti (Bayındırlık Bakanlığı) içinde Şose ve Köprüler Reisliği kurulmuş ve çıkarılan yol kanunu ile karayolu yapımına hız verilmiştir. Ancak karayolu atılımını işaret eden ve asıl gelişmenin başladığı yıl, Karayolları Genel Müdürlüğü’nün kurulduğu 1948’dir. 1950 yılına
kadar Osmanlı'dan kalan karayolu mirası üzerine az da olsa ilaveler yapılarak asfaltı ve hamı dahil yaklaşık 50.000 km yol ağına ulaşılmıştı. Sonraki dönemlerde karayollarına önem verilmiş ve ilk defa 1986 yılında otoyol yapılmasına rağmen sonraki yıllarda bundan vazgeçilmiştir. 2002 yılından itibaren daha ekonomik olduğu gerekçesiyle “duble yol”lara ağırlık verilmiştir. Bütün bu çalışmalar sonucunda 2010 yılı itibariyle karayollarının toplam uzunluğu 1.775 km otoyol, 31.371 km devlet yolu ve 30.568 km il yolu olmak üzere toplam 63.714 km’ye ulaşmıştır.
1 [2] 3 4 5