Layout 1 - page 193

401
alınmış olmasına karşın Van ili sanayisinde be-
lirgin bir gelişme olmamıştır. İmalat sanayii
daha çok hayvansal ürünlerin işlenmesine da-
yalıdır. Ulaşım açısından önemli bir konumda
olan Van ili, 1971 sonlarında İran demir yolu-
nun hizmete girmesinden sonra bu konuda
daha da önem kazanmıştır. Tatvan’daki Tuğ is-
kelesinde feribota yüklenen vagonlar Van ken-
tinin iskelesine taşınır ve doğudaki Kapıköy
Sınır Kapısı’ndan İran’a geçer. Van Gölü kıyıla-
rını izleyen yollar bölgenin bu kesiminde kara-
yolu ulaşımında büyük önem taşır. Doğal ve
tarihî değerler açısından oldukça zengin sayılan
Van ili büyük bir turizm potansiyeline sahiptir.
Van Gölü kıyısındaki plajlar ile Bendimahi Çağ-
layanı, Erek Vadisi ve Horhor Bulağı, il halkının
yararlandığı başlıca mesire yerleridir. Akdamar
Adası ve Van Kalesi’ni her yıl birçok yabancı
turist ziyaret eder. Turistik Yerler: Van ve yö-
resi: Van Kalesi (MÖ 9. yüzyılda I. Sarduri yap-
tırmıştır), Toprakkale (Haldi Tapınağı, MÖ 9.
yüzyılda İşpuini ve oğlu Menua’nın ortak kral-
lıkları döneminde yapılmış, Meherkapı ve bir-
çok kazılarda yazıt, yapıt, sarnıç ve şarap
depoları ortaya çıkarılmıştır), Ulu Cami (Kara-
koyunlu Kara Yusuf yönetiminin ilk yıllarında
yapılmıştır: 1389-1400), Hüsrev Paşa Camii
(1567’de Kanuni Sultan Süleyman’ın vezirlerin-
den Koca Hüsrev Paşa yaptırmıştır). Gevaş ve
yöresi: Tilkitepe Höyüğü (en alttaki Kalkolitik
Dönem katı buluntuları Kuzey Mezopotamya ile
ilişkilerini belirtir), Akdamar Adası Kilisesi
(915-921 arasında Kral Gagik yaptırmıştır), İz-
dişar Camii (Van Beylerbeyi İzzeddin Şir Bey’in
yaptırdığı sanılmaktadır), Halime Hatun Küm-
beti (1358), Akdamar Adası Mesiresi. Gürpınar
ve yöresi: Çavuştepe Kalesi (aşağı ve yukarı
bölümlerinden oluşur; kenti Kral II.Sarduri kur-
Van Kalesi
Van’daki Muradiye Şelalesi
Van
1...,183,184,185,186,187,188,189,190,191,192 194,195,196,197,198,199,200,201,202,203,...208
Powered by FlippingBook