patarak suyun oralara da dolmas›n› önleyebildiler. Böy-
lece, gemi tehlikeden kurtuldu ve yavafl yavafl giderek
bir gün sonra Liverpool’a ulaflt›.
Mühendisler, gemiyi gözden geçirince gözlerine ina-
namad›lar. Su kesimi çizgisinin iki buçuk metre alt›nda
genifl bir delik vard›. Üçgen fleklinde ve düzgün bir de-
lik. Bir cisim, dört santimetre kal›nl›¤›ndaki demir sac›
delip geçmiflti.
Bu kazadan sonra anlafl›ld› ki, bütün gemiler için cid-
dî bir tehlike söz konusuydu. Hükûmetler bile, art›k konu-
ya ciddiyetle e¤iliyordu. Garip cisim hakk›nda bilinenler
bir araya topland›, önemli kiflilerin görüflleri al›nd›.
Eldeki bilgiler fazla de¤ildi. Baz›lar›, onun bir deni-
zalt› oldu¤unu ileri sürdüyse de, bu düflünce tutulmad›.
Öncelikle, bütün devletler böyle bir gemi yapmad›klar›n›
kesin olarak belirtmifllerdi. ‹kinci olarak da, herhangi bir
kiflinin böyle bir gemi yapt›rmas› olanaks›zd›.
Ço¤u kimse, bu cismin çok büyük bir deniz canavar›
oldu¤u görüflündeydi. Ben de bu görüfle kat›lanlardan-
d›m ve New York Herald (Niv York Her›ld)’a bunun bir de-
niz gergedan› olabilece¤ini ileri süren bir yaz› yazd›m.
Gazetedeki yaz›m okuyanlarca be¤enilmiflti.
fiimdi herkes, bir deniz devinin varl›¤›n› kabul ediyor
ve gemilerin bu tehlikeden kurtar›lmas› için, canavar›n
bulunup öldürülmesini istiyordu.
Bu konuda ilk olarak, Amerika Birleflik Devletleri ha-
rekete geçmiflti. Ad› konamayan bu canavar›n yakalan-
mas› için bir sefer düzenlenmesine karar verildi.
Abraham Lincoln (Ebreham Linkoln) adl› h›zl› bir sa-
7