97
ve annesi Kraliçe Gertrude ile evle-
nen yeni Kral Claudius’un babas›n›
öldürdü¤ünü anlar. Kral›n dan›flma-
n› Polonius, bu aç›klaman›n Ham-
let’i sürükledi¤i s›k›nt›ya bir anlam
veremez ve bunu delikanl›n›n, k›z›
Ophelia’ya olan büyük tutkusuna
ba¤lar.
Bu aç›klamadan sonra, ikinci perde
bir gizlilik havas› içinde geçer. Op-
helia, babas›na Hamlet ile karfl›lafl-
mas›n› anlat›r ve ona kendisini ölü
babas›yla bir tutarcas›na ölüler di-
yar›ndan geliyormufl gibi gördü¤ü-
nü söyler. fiüpheleri üzerine çeken
Hamlet herkes taraf›ndan izlenme-
ye bafllar. Derken bu kapal› dünya-
n›n içine gezgin oyuncular girer. Bu-
nun üzerine, Hamlet’in akl›na, cina-
yeti anlatacak ve kral›n kendisini
ele vermesini sa¤layacak bir piyes
oynama düflüncesi gelir.
‹ntikam atefli içinde yan›p tutuflan
ve elinden hiçbir fley gelmeyen
Hamlet delirmifl gibi yaparak aktör
olur. Üçüncü perde, tiyatro temas›
üzerinde odaklan›r. Hamlet düfl-
manlar› taraf›ndan dinlendi¤i ve
Ophelia’n›n (Sonraki ac› sözler ona
yöneliktir.) babas›n›n boflbo¤azl›¤›-
na suç ortakl›¤› yapt›¤›n› bilerek ün-
lü “olmak ya da olmamak” tirad›n›
söyler. Kral, “Gonzago’nun Katli”
oyununun saraydaki temsili s›ras›n-
da kendini ele verir. Art›k, Hamlet’in
intikam›n› almas›
hakl› görülecektir.
Ancak, yakalad›¤›
uygun bir anda
Claudius’u öldü-
recek yerde, yan-
l›fll›kla, annesine
suçunu itiraf et-
tirmek istedi¤i
odas›ndan kendi-
sini gözetlemekte
olan Ophelia’n›n
babas›n› öldürür.
Bu ac›mas›z cina-
yet, Hamlet’in s›radan bir intikam
tragedyas› olmad›¤›n› gösterir. Polo-
nius gençli¤inde, Brutus taraf›ndan
öldürülen Sezar rolünü oynam›fl ol-
makla övünmektedir. Hamlet, Bru-
tus veya Romeo gibi yanl›fll›kla
adam öldüren ve eylemleri bilinçli
bir muhakemenin sonucu olmayan
kahramanlardan biridir. Bu “çürü-
müfl” krall›kta herkes baflkas› için
öngörülmüfl bir rolü oynar gibidir.