icindekiler 2.qxp - page 140

140
ARLES VE
SAINT-RÉMY
Ama Van Gogh
çok geçmeden
hayal k›r›kl›¤›na
u¤rad›: Geldi¤i
Arles flehrinin
dondurucu bir
k›fl› vard›; ayr›ca
giyim kuflam›n›
ihmal etmesi ve
sert davran›flla-
r›yla, bu flehirde
ilgi yerine kuflku
uyand › rm› fl t › .
Bütün geliri kardeflinden gelen para
olan Vincent önce küçük evlerde
kald›, Eylülde “Sar› Ev” olarak ad-
land›r›lan evde kiralad›¤› dört oda-
ya yerleflti. Çekti¤i maddi s›k›nt›lara
ra¤men sanatç› gelir gelmez ifle bafl-
lad›. ‹lkbaharla birlikte k›rsal bölge-
ler hayranl›k uyand›ran görüntülere
bürünüyor, kiraz a¤açlar› çiçeklene-
rek Japonya’y› hat›rlatan tablolar
oluflturuyordu. Ressam, Arles kana-
l› köprüsü yak›nlar›nda Port-de-Bo-
uc’ta oyalan›yor (L’Anglois Köprü-
sü), orada gezinenlerin, köprüden
geçen yük arabalar›n›n ve çal›flan
çamafl›rc› kad›nlar›n resimlerini ya-
p›yordu. Haziran bafllar›nda Van
Gogh, Saintes-Maries-de-la-Mer’de
bir süre kald›. Sahile yerleflerek sü-
rekli yenilenen bir manzaray› birkaç
çizgiyle resmetmek istiyordu. De-
sen k⤛tlar›n› kam›fl kalem kulla-
narak çini mürekkebiyle kapl›yor,
kendi yapt›¤› perspektife uygun çer-
çeve sayesinde manzara ile ilgili çok
kesin notlar al›yordu; böylelikle her
ö¤e, tahtadan bir kasna¤a yatay ve
düfley olarak gerilmifl iplerin yarat-
t›¤› kareli görüntü sayesinde kolay-
ca yerine oturtulabiliyordu. Van
Gogh daha sonra sahil manzaralar›
yapmak için atölyede yapt›¤› etütle-
ri yeniden ele ald›. Bu desenler,
onun konuyu büyük deformasyona
V i n c e n t ’ i n Y a t a k Od a s ›
1 8 8 9 , Mu s e e d ’ O r s a y
1...,130,131,132,133,134,135,136,137,138,139 141,142,143,144,145,146,147,148,149,150,...159
Powered by FlippingBook