147
cent’›n resmini keflfetmelerinden
sonra sergiden ç›karken yüksek ses-
le söyledi¤i bir sözün etkisinde kal-
m›fla benzerler: “Van Gogh’u ba-
bamdan çok seviyorum.”
T‹NSEL DÜfiLER
VE PLAST‹K YEN‹L‹K
Van Gogh, meslek yaflam›n›n en
çarp›c› dönemini Güney Fran-
sa’daki
Provence’da
geçirdi;
Cézanne da Provencel›d›r ve Fran-
s›zlar bu vesileden yararlanarak,
“Bu bölgede geçirdi¤i günler, Van
Gogh’u Provence manzaralar›n›n
tuvale aktar›lmas›nda Cézanne ile
ayn› çizgiye getirdi.” gibi de¤erlen-
dirmeler yapmaktan hofllan›rlar.
Ve flöyle devam ederler: “Vincent,
büyü¤ü olan bu ustan›n resimleri-
ni Tanguy Baba’n›n (Montmar-
tre’da sanatç›lar›n boyalar›n› ald›-
¤› sat›c›) dükkân›nda s›k s›k gör-
müfltü”. Oysa Vincent’n›n güneye
gidiflindeki amaç baflkayd›. Tafl
bask›lara düflkünlü¤ünün yaratt›¤›
düflsel bir Japonya. Arles’daki oda-
s›n›n duvar›na ast›¤›, kesik kulakl›,
heyecan verici kendi portresinin
arkas›nda görülen Fuji-Yama tafl-
bask›lar› onu heyecanland›r›yor-
du. Saint-Remy’de yapt›¤› Y›ld›zl›
Gece adl› tablosu, Van Gogh’un
tüm tinsel ve plastik araflt›rmalar›-
n›n yo¤unlaflt›¤› tablodur.
BAfiLICA ESERLER‹
1885,
Patates Yi-
yenler
1886,
Çizmeler
1887,
Sar›
Kitaplar
(Paris Romanlar›)
Tanguy Baba’n›n
Portresi
1888,
L’Anglois
Köprüsü
Postac› Roulin
Ayçiçekleri
Gece Kahvesi
Vincent’›n Arles’daki Odas›
1889,
Sar›l› Kula¤› ve Piposuyla
Kendi Portresi
Ak›l Hastanesinin Bahçesi
Y›ld›zl› Gece
Kendi Portresi
1890,
Dr. Gachet’nin Portresi
Kargal› Bu¤day Tarlalar›