Temmuz 1783’te kar›s›yla birlikte
Salzburg’a, babas›yla k›z kardefli-
nin evine gitti. 26 Ekimde St. Peter
Kilisesi’nde bitmemifl
Do Minör
Missa
(K. 427)’s›n› sundu. Mozart
do¤du¤u flehre bir daha hiç döne-
meyecekti. Dönüfl yolunda, Kas›m
bafllar›nda,
36 no’lu Do Majör Sen-
fonisi
(Linz)’ni ve ayn› zamanda pi-
yano için
Si Bemol Sonat›
(K.
333)’n› besteledi. Ard›ndan yakla-
fl›k 2,5 y›l sürecek en hareketli, en
mutlu ve Viyana’daki baflar›l› mes-
lek hayat›n›n en çok ödüllendirile-
ce¤i dönem bafllad›. Konserler ve
dersler vermeye devam etti, eserle-
ri için bir katalog tutmaya bafllad›.
‹lk kay›tl› eseri
14 no’lu Mi Bemol
Piyano Konçertosu
(K. 449, 9 fiubat
1784)’dur. Ayn› y›l bunu befl piya-
no konçertosu izledi. Aral›kta, Mo-
zart masonlu¤u benimsedi ve Ocak
1785’te, alt› tane olan
Haydn Dört-
kopostan delicesine nefret ediyo-
rum.” O¤lunun zorla kazand›¤› öz-
gürlükten memnun olmayan Leo-
pold, ba¤›ms›z sanatç›n›n yeni du-
rumunun güvenilmezli¤inden ve
gözü pekli¤inin getirece¤i sonuç-
lardan endifle ediyordu.
Bafllangݍta her fley yolunda gitti.
Mozart yüksek sosyeteden pek çok
aileye ders vererek ve baflar›l› bir
piyano virtüözü olarak iyi para ka-
zand›.
Baron
Van Swieten sa-
yesinde Bach ve
Händel’i keflfet-
ti. ‹mparator II.
Joseph’ ten Al-
manca bir opera
siparifli ald›,
K.
384
Saraydan
K›z Kaç›rma
(Die
Entführung aus
dem Serail)’y›,
Constanze We-
ber ile evlili¤in-
den (4 A¤ustos) üç hafta önce, 16
Temmuz 1782’de bitirdi. 31 Aral›k
1782’de daha sonra Haydn’a ithaf
edece¤i alt› yayl› çalg›lar dörtlü-
sünden ilkini yazd› ve ard›ndan Vi-
yana’daki y›llar›nda piyano için
yazd›¤› 17 konçertonun ilk üçünü
(11-13 no’lu; K. 413-415) besteledi.
35 no’lu Re Majör Senfoni
(K. 385;
Haffner)’si 1782 ve sekiz nefesli
çalg› için
Do Minör Sonat
’› 1782 ve-
ya 1783 tarihini tafl›r.
22