gürlük düflkünü çapk›n Don Gio-
vanni’nin düflüflü anlat›l›r. Kurban-
lar› taraf›ndan izlenen Don Giovan-
ni, kendisine yüklenen suçu ufla¤›
Leporello’nun ve komik dalkavu¤u-
nun üzerine y›karak insanlar›n ada-
letinden kaç›p kurtulur. ‹kinci per-
dede çeflitli kifliler kendilerini aç›k-
lar, birbirleriyle uzlafl›r ve nas›l öç
alacaklar›n› belirlerken Don Gio-
vanni yeni bir kad›n› elde ettikten
sonra bir mezarl›kta Leporello ile
buluflur. Öldürdü¤ü komandörün
(flövalyelik s›n›f›n›n yüksek derece-
lerinden biri) heykelinin önünden
geçerken ufla¤›ndan, flaka olsun di-
ye onu yeme¤e davet etmesini ister.
Mucize eseri cevab› heykel verir.
Don Giovanni yeme¤ini yer ve mi-
safirinin imkâns›z geliflini bekleye-
rek kendini e¤lendirirken Elvira ge-
lir ve do¤ru yola girerse onu affede-
ama biraz geci-
kerek ancak 29
Ekimde sahne-
lendi. Constan-
ze’›n
an›lar›,
uvertürün
en
son olarak, gala-
dan iki gün önce
yaz›ld›¤›n› (gala-
dan bir gece ön-
ce yaz›ld›¤› yo-
lundaki yayg›n
söylentinin ter-
sine) ortaya koymufltur. Mozart,
dramatik gerilimler elde etmek için
partisyonda komik ve trajik ö¤eleri
birbirine kar›flt›r›p üst üste bindire-
rek bu masaldan (alt bafll›¤›
Cezal›
Çapk›n
[Il dissoluto punito] Goldoni
çizgisinde dramatik bir komedi ya-
ratmay› baflarm›flt›r.
Simetrik iki perdede, toplumsal ku-
rallar› çi¤neyen; zevk, kad›n ve öz-
26
B e e t h o v e n ’ i d i n l e r k e n