lüleri’
nin son ikisini bitirdi. O s›ra-
da, Wolfgang’› coflkuyla öven
Haydn’› duymaktan memnun olan
babas› Leopold, Mozart’› ziyaret et-
ti. Üç yeni piyano konçertosu,
20
no’lu Re Minör
K
onçertosu
(K. 466)
1785 sonunda ve di¤er ikisi (
23
no’lu La Majör
, K. 488 ve
24 no’lu
Do Minör
, K. 491) 1786’n›n bafl›nda
tamamland›. 1 May›s 1786’da üç
büyük ‹talyan operas›ndan ilki olan
K. 429
Figaro’nun Dü¤ünü
(Le Noz-
ze di Figaro), Lorenzo Da Ponte’nin
librettosu üzerineydi. Aral›kta Mo-
zart
25 no’lu Do Majör Piyano Kon-
çertosu
(K. 503)’nu ve
38 no’lu Re
Majör Senfonisi
(K. 504; Prag)’ni bi-
tirdi.
Ocak 1787’de ilk defa gitti¤i Prag’da
Figaro
’yu yönetti ve yeni bir opera
siparifliyle
(Don Giovanni)
döndü.
May›sta babas›n›n Salzburg’da ölü-
mü üzerine
Do
(K. 515) ve
Sol Minör
(K. 516) yayl› çalg›lar befllilerini
yazd›. 29 Ekimde
Don Giovanni
’nin
galas›n› Prag’ta yönetti. Kas›mda
ald›¤› Viyana’daki saray müzisyen-
li¤i görevi ekonomik durumunu bir
ölçüde iyilefltirdi. fiubat 1788’de,
26
no’lu Re Majör Piyano Konçertosu
(K. 537;
Taç Giyme Töreni
)’nu ve
yaz döneminde, son üç senfonisini;
3
9 no’lu Mi Bemol
(K. 543),
40 no’lu
Sol Minör
(K. 550) ve
41 no’lu Do
Majör
(K. 551;
Jü-
piter
)’ü tamamla-
d›.
1789 Nisan›ndan
Haziran›na kadar,
Mozart kendisin-
den piyano için
sonatlar ve yayl›
çalg›lar dörtlüleri
isteyen
Prusya
Saray› için Ber-
lin’e, Leipzig’e ve
Dresden’e yolcu-
luk yapt›. Bir so-
nat (K. 576;
Re Majör
, Temmuz
1789) ve üç dörtlü (K. 575,
Re Majör
,
Haziran 1789; sonra K. 589,
Si Be-
mol
ve K. 590,
Fa Majör
, May›s ve
Haziran 1790) yazabildi. 26 Ocak
1790’da
Cosi Fan Tutte
(Bütün Ka-
d›nlar Böyle Yapar) [Da Ponte ile ifl-
birli¤inden do¤an üçüncü operas›])
tamamland› ama imparator II. Jo-
seph’in ölümü üzerine gösterimleri
engellendi. 1790 y›l› artan ekono-
mik sorunlarla hemen hemen ve-
23
Mo z a r t ’ › n k ema n ›