yerimizi de belirtecektim. Bu karar›m› hemen uygulama-
ya bafllad›m ve günlü¤üme flunlar› yazd›m:
14 Mart: Güney Kutbu’na 2000 mil uzaktay›z.
‹lk kez yüzen buzlar› gördük. Bunlar yirmi, yirmi befl
metre uzunlu¤undaki parçalard›. Ö¤leden sonra buz
da¤lar› görünmeye bafllad›. South Orkney (Saut Orkni)
ve New Shetland (Niv fietland) adalar›n›n yak›nlar›ndan
geçtik.
15 Mart: Güney Kutbu’ndan 1400 mil uzaktay›z.
Denizde o kadar çok buz kütlesi var ki; ilerlemekte
güçlük çekmeye bafllad›k. Hava da çok so¤uk. Fok ba-
l›¤› derisinden yap›lm›fl gocuklar›m›zla ›s›nmaya çal›fl›-
yoruz. Geminin içindeki elektrikle sa¤lanan ›s› oldukça
yeterli.
16 Mart: Güney Kutbu’ndan 1100 mil uzaktay›z.
Sabahleyin Nautilus buzlar›n aras›nda s›k›flt›. Ancak
buzlar, geminin k›ramayaca¤› kadar kal›n de¤ildi. Nauti-
lus h›zla buzlar› k›r›yor, açt›¤› kanaldan ilerliyordu. O
gün çok az yol alabildik.
17 Mart: Güney Kutbu’ndan 1000 mil uzaktay›z.
Sonunda, sabah saat dörtte buzlar aras›nda iyice s›-
k›flt›k. Art›k ilerleyemiyorduk. Arkam›z da buzlarla ka-
pand›¤›ndan, geriye dönmek de olanaks›zd›. O zaman
Kaptan Nemo plân›n› bildirdi: Yedi yüz metre kadar dibe
dal›nacak, güneye do¤ru buzlar›n alt›ndan yola devam
edilecekti. Buzlar›n denizde yüzdü¤ünü ve kal›nl›klar›n›n
yüz metreyi geçmedi¤ini söylüyordu. Güney Kutbu’na
bin mil kalm›flt›. Deniz alt›nda, saatte yirmi befl mil gide-
rek k›rk saatte kutba ulaflabilirdik. Haz›rl›klar›m›z› buna
61