124
Bat› uygarl›¤›n›n o parlak Röne-
sans döneminin ayd›n kafal› etkin
tan›klar›ndan biri olan Leonardo,
evrensel bir yarat›c›, bir heykelci,
bir mimar, bir flehircilik uzman›,
bir müzisyen ve bir makine mucidi
olarak karfl›m›za ç›kar. Ama o her
fleyden önce Michelangelo ve Ra-
fael’le birlikte Rönesans resim sa-
nat›n›n kurucular›ndan biridir.
Leonardo, ilk bak›flta ressam kifli-
li¤iyle öne ç›kmasa da resim sa-
nat›n›n soylulu¤unu en aç›k
biçimde ortaya koyar. Ona
göre resim, sanatç›y› zana-
atç›dan, yarat›c›y› “el sa-
natlar›”yla u¤raflanlardan
ay›ran bir zihin ifli say›l›r.
Bununla birlikte Leonardo
bu alanda da bilgi sahi-
bidir. Modern sanatç›-
n›n kiflili¤i Leonar-
do’yla birlikte ortaya
ç›kar. Leonardo’nun
ressaml›¤›n› incele-