01 albert ainstein-zu.qxp - page 127

127
Z‹H‹N ‹fi‹
Ressam Leonardo, XV. yy.’›n son
çeyre¤inde, özellikle Floransa ve
Venedik’te ‹talyan resmini sarsan
de¤iflikliklere neden olan bafll›ca ki-
flilerden biridir. Kuatroçento’nun
ak›lc› perspektif kullan›m›na karfl›n
afla¤› yukar› iki boyutlu olan çizgi-
sel bak›fl aç›s›n›n yerine daha du-
yarl› bir yaklafl›m getirdi. Bu yeni
bu flehirde Giuliano dé Medici’nin
koruyuculu¤unda çal›flan sanatç›-
lardan biri oldu. Leonardo’nun arafl-
t›rmalar› matemati¤e ve Pontine
Batakl›klar›’n›n kurutulmas›na yö-
neldi. Batakl›kla ilgili tasla¤› papal›-
¤›n onay›n› ald›. Böylece onun res-
sam kiflili¤i araflt›rmac›, deneyci ki-
flili¤inin önünde silindi. Bu s›rada
Roma’da sanat sahnesine Miche-
langelo ve Rafael egemendi. Leonar-
do, Giuliano dé Medici’nin ölümün-
den sonra 1516’da, bir baflka büyük
sanat koruyucusunun, Fransa Kral›
I. François’n›n teklifini kabul etti.
1517 y›l›ndan itibaren Amboise’da,
Clos-Lucé fiatosu’nda yaflamaya
bafllad›. Sanatç›, kraliyet flenlikleri-
nin düzenlenmesine kat›ld› ancak
sa¤ eline felç indi¤i için ne yaz›k ki
bir daha resim yapamad›. Leonardo,
2 May›s 1519’da, bir söylentiye göre
I. François’n›n kollar›nda yaflama
gözlerini kapad›.
1...,117,118,119,120,121,122,123,124,125,126 128,129,130,131,132,133,134,135,136,137,...159
Powered by FlippingBook