70
göz atmak ya da konuklarla lafla-
mak... Beflten yediye kadar çal›fl-
mak, akflam yeme¤i ve daha sonra
saat on bire kadar ahbaplar›yla is-
kambil oynayarak ya da mektup
yazarak geçiriyordu zaman›n›. Ma-
idonova’n›n ilk ürünü
Manfred
adl›
senfonidir. Lord Byron’un esrinden
yola ç›karak besteledi¤i bu senfoni-
den sonra Çaykovski, Hukuk Okulu
için
Hukukçular Marfl›
ve koronun
efllik etmedi¤i bir flark› besteledi.
Y›l sonuna do¤ru yeni bir opera
üzerinde çal›flmaya bafllad›. Ippolit
Shpazhinsky’nin
Büyücü
adl› oyu-
nunda dul Nastasya’n›n trajik aflk›,
dikkatini çekmiflti: Büyücülükle
suçlanan Nastasya’n›n genç prens
Yury’ye olan aflk›. 31 Ocak 1887’de
Çaykovski,
Demirci Vakula
’n›n
gözden geçirilmifl bir biçimi olan
Alt›n Terlikler
’in Bolfloy Tiyatro-
sundaki ilk seslendiriliflinde orkes-
tray› yönetti. Çaykovski utangaçl›-
lere, Çar, ‘Birincisi Çaykovski, Ru-
binstein’›n ö¤rencisi de¤il, ikincisi
ben onun Rubinstein’dan daha üs-
tün oldu¤unu düflünmüyorum ve
üçüncüsü saptanm›fl maafla her-
hangi bir fley eklemeyi düflünmüyo-
rum.’ dedi.
RUSYA’NIN
GÜZEL KIRLARINDA
MÜNZEV‹ HAYAT
Çaykovski, 1885 y›l›nda zaman za-
man Moskova
ve St. Peters-
burg’ta kalmak-
la birlikte ço-
¤unlukla Klin
yak›nlar›ndaki
Maidonova kö-
yünde yaflad›.
Bundan sonra
göçebe hayat›
yaflamak isti-
yordu. Maidono-
va’da bafl› s›k›fl-
t›¤›nda gelip ka-
labilece¤i bir ev
kiralad›. Art›k Çaykovski çok dü-
zenli bir hayat sürmeye bafllad›.
Sabah saat yedi ile sekiz aras›nda
kalk›yor, sabah çay›ndan sonra ya
bir fleyler okuyor ya da ‹ngilizce ça-
l›fl›yor, sonra yaklafl›k k›rk befl da-
kika süren bir yürüyüfle ç›k›yordu.
Saat dokuz buçuktan bire kadar ça-
l›fl›yordu. Saat birde ö¤le yeme¤i,
sonra hava nas›l olursa olsun biraz
yürüyüfl... Saat dörtte ikindi çay›
için eve dönüfl, sonra gazetelere
Ural da¤lar›n›n güneyindeki
Kamsko-Votkinsk’teki do¤du¤u
ev