01 albert ainstein-zu.qxp - page 38

38
Bar›flan Melmoth
(Melmoth Récon-
cilié, 1835)
Töre incelemeleri
Özel yaflamdan sahneler:
Tefeci Gobseck
(Gobseck l’Usurier,
1830)
Otuz Yafl›ndaki Kad›n
(Femme de
Trente Ans, 1831-1833)
Albay Chabert
(Le Colonel Chabert,
1832)
Goriot Baba
(Le Père Goriot,
1834-1835)
Beatrix
(1839-1844)
Albert Savarus
(1842)
Honorine
(1843)
Modeste Mignon
(844)
Taflra yaflam›ndan sahneler:
Tours Papaz›
(Le Curé de Tours,
1832)
Euqénie Grandet
(1833)
Ünlü Gaudissart
(l’‹llustre Gaudis-
sart, 1833)
Vadideki Zambak
(Le Lys dans la
Vallée, 1835)
Antikalar Odas›
(Le Cabinet des An-
tiques, 1836-1838)
Sönmüfl Hayaller
(Les ‹llusions Per-
mun gizlerini çözen ikili bir bak›flla
donanm›fl, hiçlik içinde uyuflmufl
biçimleri uyand›rma yetene¤ine sa-
hip ve umutsuz, nihayet her fleyin
gelip yans›d›¤› bir ayna olan arzu
adam›...
Edebiyat›n görevi, do¤ay› düflüncey-
le yeniden üretmektir. Eyleme ve
insana inanan yarat›c› gözlemler,
dile getirir, hat›rlar ve icat eder. Bal-
zac’›n roman›, gerçek olan›n efsa-
neye ve simgeye dönüfltü¤ü, o za-
mana kadar bilinmeyenin ortaya
ç›kt›¤›, imge ve yo¤unlaflman›n,
“gerçekli¤in” her tür anlamdan yok-
sun birer parças›ndan, tozundan ve
k›r›nt›s›ndan baflka bir fley olmaya-
n›, görünür ve okunur k›ld›¤› o sim-
ya ortam›d›r. Balzac tam da fiehra-
zad’d›r; onunla, modern dünyan›n
kaba gerçekleri, küçük burjuvazinin
iflleri, afla¤›l›k ve k›y›c› spekülas-
yonlar, karanl›¤›n ihtiraslar›, efsa-
nenin kal›c› fliirselli¤ine kavuflur.
BAfiLICA YAPITLARI
Çözümleyici incelemeler
Evlili¤in Fizyolojisi
(La Physiologie
du Mariage, 1829)
Evlilik Yaflam›n›n Küçük S›k›nt›lar›
(Petites Misères de la Vie Conjuga-
le, 1845)
Felsefi incelemeler
T›ls›ml› Deri
(La Peau de Chagrin,
1830)
Bilinmeyen fiaheser
(Le Chef-
d’œuvre Inconnu, 1832)
Louis Lambert
(1832)
Mutlak Peflinde
(La Recherché de
L’Absolu, 1834)
1...,28,29,30,31,32,33,34,35,36,37 39,40,41,42,43,44,45,46,47,48,...159
Powered by FlippingBook