53
Hill’in (sahne ad› Lili Harley) o¤lu-
dur. Birbirlerine her zaman büyük
bir ba¤l›l›k gösteren Küçük Charles
ile üvey a¤abeyi Sydney s›k›nt›larla
dolu bir çocukluk geçirdiler. Baflla-
r›nda babalar›n›n bulunmay›fl› (Ba-
ba, otuz yedi yafl›nda alkolik olarak
ölecekti.), evde sürekli sefaletin
hüküm sürmesi, annenin sa¤l›¤›-
n›n giderek kötüleflmesi (Sonunda
1903’te ak›l hastanesine kapat›la-
cakt›.) ve öksüzler yurdunda geçen
y›llar, bu “Dickensvari” çocuklu¤un
zeminini oluflturmufl ve hiç kuflku-
suz Chaplin,
Yumurcak (The Kid)
adl› filminde çocuklu¤unun bu an›-
lar›ndan esinlenmifltir.
Dokuz ile on iki yafl aras› dönemin-
de
Sekiz Lancashire’l› Delikanl›
(Eight Lancashire Lads)
adl› çocuk
toplulu¤unda baba mesle¤ini sür-
dürdü. 1903’ten itibaren önce tiyat-
roda, daha sonraysa Casey’s Court
Circus toplulu¤unda art arda bir-
çok kez kontrat›n› yenileme olana-
¤› buldu ve nihayet 1908’de ünlü
müzikhol kumpanyas› Fred Kar-
no’ya girdi. 1913’te Karno’yla bir-
likte ç›kt›¤› ikinci ABD turnesinde
Mack Sennett’in Keystone’daki eki-
bine kat›larak sahneden beyaz per-
deye geçti. Böylece yar›m yüzy›l-
dan fazla sürecek (1914-1967) sine-
ma yaflam› bafllam›fl oldu; bütün
bu dönem boyunca 70 k›sa ve orta
metrajl› (1914-1922) ve 10 uzun
metrajl› (1923-1967) film çevirdi.
Sinemac›l›k mesle¤inin bu ilk dö-
neminde elde etti¤i ola¤anüstü
flöhret sayesinde Chaplin, kuralla-
r›n› hiç mi hiç bilmedi¤i bir üretim
sistemine karfl› örne¤i görülmemifl
bir özgürlükle hareket etme olana-
¤›n› buldu. Efli az bulunur bir mü-
kemmelliyetçilik anlay›fl›yla sür-
dürdü¤ü, büyük bir özgünlü¤e sa-